اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد برای دهه کرامت | مشهد مهیای یک دهه ضیافت

  • کد خبر: ۱۶۴۸۸۱
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد برای دهه کرامت | مشهد مهیای یک دهه ضیافت
شهرداری مشهد با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع و آماده سازی زیرساخت‌های شهر، آماده برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از فردا و هم زمان با میلاد فرخنده حضرت فاطمه‌معصومه (س) دهه کرامت آغاز می‌شود و مشهد الرضا (ع) مرکز توجه و برگزاری جشن‌های این دهه است. ازاین رو، شهرداری مشهد نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های مشارکت کننده در جشن‌های دهه کرامت با انجام برنامه ریزی‌های کامل در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ترافیکی، خدمات شهری و اطلاع رسانی، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن‌ها در شهر امام رضا (ع) آمادگی کامل دارد. دراین راستا، قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد که مشهدی متفاوت را در دهه کرامت امسال شاهد خواهیم بود.

مشهد مهیای یک دهه ضیافت

زیرساخت‌های شهر آماده جشن میلاد

علی نجفی در گفتگو با شهرآرا درباره اقدامات برنامه ریزی شده شهرداری مشهد برای دهه کرامت امسال، گفت: شهرداری مشهد در بخش‌های مختلف برای این دهه برنامه ریزی کرده است و علاوه بر آذین بندی شهری و مشارکت در برنامه‌های مردمی، در بخش‌های حمل ونقل و خدمات شهری نیز زیرساخت‌های شهری را برای برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) آماده کرده است.

تشرف گروهی با «قرار زیارت»

وی در تشریح این اقدامات افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این دهه پربرکت مراسم تشرف گروهی اقشار مختلف مردم به حرم مطهررضوی با محوریت مساجد مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر را با عنوان «قرار زیارت» از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد خواهیم داشت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به برپایی دو ایستگاه استقبال از زائر در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و محور مشهد-نیشابور اشاره کرد و ادامه داد: فضاآرایی پایگاه‌های راهنمای زائر، اجرای سرود خوشامدگویی با نام «نوای کرامت» به مدت ۱۰ روز در ورودی‌ها و مسیر‌های منتهی به حرم مطهررضوی، افزایش ساعات کاری پایگاه‌های راهنمای زائر، توزیع ۲ هزار محصول حوزه زیارت، برگزاری تور زیارت در نمایشگاه مفهومی زیارت واقع در بوستان وحدت به مدت ۱۰ روز و برگزاری مراسم اختتامیه رویداد ملی سقاخانه ازجمله برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرداری در این دهه است.

اسکان موقت زائران در بوستان غدیر

نجفی با اشاره به راه اندازی و راهبری مرکز اسکان موقت بوستان غدیر در دهه کرامت، بیان کرد: راه اندازی ایستگاه‌های «مشهد مهربان» در مناطق سیزده گانه شهری، مشارکت با تشکل‌های مردمی برای اجرای دویست برنامه در شهر، برگزاری جشن‌های ویژه اقشار خاص، اجرای جشنواره‌های خانوادگی «رأفت کریمانه» در دوازده بوستان شهری، اجرای برنامه «ضرب نوازی» صدنفره در جلوخان آرامگاه فردوسی، برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در گود چوخه فردوسی و اجرای برنامه‌های ورزشی ویژه برای هزار نفر از کودکان بیماری‌های خاص و پیوند اعضا از دیگر برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده این ایام به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد:  همچنین برنامه ویژه نورافشانی در شب ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در مناطق مختلف شهر مشهد اجرا خواهد شد و در کنار آن، برنامه ریزی برای اجرای پانصد سرود در شهر و برگزاری ویژه برنامه «به عشق رضا (ع)» در سالن شهید بهشتی انجام شده و اجرای نمایش آهوان در بوستان کوهسنگی هم از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: به مناسبت دهه کرامت، با نصب ۴ هزارو ۵۰۰ آویز ستونی، ۴ هزار پرچم بیرقی، ۱۵۰۰ بیرق سردری، ۲۰۰ هزار متر ریسه رنگی، ۶۰۰ پرچم با مضمون دهه کرامت و اکران ۱۸۴۵ مترمربع استرابورد و ۷ هزارو ۴۸۹ مترمربع بیلبورد، شهر مشهد آذین بندی می‌شود. وی گفت: همچنین نصب قاب عکس مفاخر را نیز خواهیم داشت.

ویژه برنامه برای دختران مشهدی

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «ریحان شهر» در بوستان ریحانه ادامه داد: اجرای جُنگ‌های شمیم کرامت، حمایت از فعالیت‌های مردمی در قالب نمایشگاه شمس کرامت، اجرای جُنگ قلب ایران، برگزاری برنامه کاروان خودرویی و برگزاری جشنواره محله آرایی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دهه کرامت است.

تقویت ناوگان حمل ونقل شهر

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه به اقدامات و برنامه ریزی‌های مدیریت شهری در حوزه حمل ونقل به مناسبت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: به مناسبت این ایام، تقویت خطوط اتوبوس رانی در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) در محدوده حرم مطهررضوی و همچنین ارائه سرویس دربستی برای مراسم گل باران حرم امام رضا (ع) در روز میلاد حضرت معصومه (س) را خواهیم داشت.
نجفی با اشاره به تقویت خطوط اتوبوس رانی در شب و روز ولادت امام رضا (ع) تا سقف صد دستگاه اتوبوس، گفت: خدمات دهی نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) تا سقف چهل دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهررضوی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت گشت‌های انضباط ترافیکی در معابر پرترافیک با همکاری پلیس راهور مستقر می‌شوند، افزود: آماده باش گشت‌های خودرویی و موتوری تاکسی رانی، آماده باش مرکز کنترل ترافیک تاکسی رانی و آماده باش رؤسای خطوط در شهر ازجمله تدابیر مدیریت شهری است تا زائران و مجاوران بارگاه رضوی به راحتی بتوانند به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شوند. فعالیت پایگاه‌های رسیدگی به شکایات زائران، تولید و توزیع پرچم و توزیع شیرینی و شربت بین تاکسی رانان از دیگر برنامه‌های بخش حمل ونقل شهرداری مشهد در این روزهاست که نجفی به آن‌ها اشاره کرد.

آماده سازی اسکان اضطراری زائران

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با تشریح برخی برنامه‌ها و اقدامات حوزه خدمات شهری در دهه کرامت امسال، اظهار کرد: در این بخش نیز هماهنگی و نظارت بر تأمین روشنایی بوستان‌ها و میدان ها، هماهنگی و نظارت بر رفع نقص نورپردازی المان‌ها و آب نماها، نصب و کاشت المان‌های مناسبتی در بوستان‌های شهر، نصب گل نوشته در برخی میدان‌های شهر و نصب چلنیوم شمس الشموس در آیلند بولوار احمدآباد، برخی از اقدامات حوزه خدمات شهری به مناسبت این روز‌های فرخنده است. آماده سازی اسکان اضطراری زائران و همچنین برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در آرامستان بهشت رضا (ع) از دیگر برنامه‌های حوزه خدمات شهری در دهه کرامت است.

نجفی در ادامه با بیان اینکه در روز میلاد حضرت معصومه (س) ۴ هزار نفر از پاکبانان و باغبانان مشهدی به حرم مطهررضوی مشرف می‌شوند، تصریح کرد: به مناسبت دهه کرامت، رفع نواقص پرچم‌های روی پل‌ها و میدان‌ها و رفع نقص همه آذین بندی‌ها و روشن بودن همه ریسه‌های چراغانی شهر در دستورکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->